mandag den 29. august 2011

Jamen dog hvor tiden dog flyver, og jeg føler jo næsten at jeg er sammen med jer et par gange om ugen på grund af det der skype:)

Her går det godt, det er ved blive rigtig varmt, i dag var det 25 grader. Selvom det er dejligt ville jeg gerne være hjemme lige nu og give en hånd med valgkampen, så vi kan få renset ud.

Her nede går det ikke videre godt for Labor regeringen, de prøver at indføre en Carbon tax (kuldstof skat) og det falder ikke i god jord hos den Australske befolkning. Jeg synes ellers det er en god ide, men man skal ikke prøve at diskutere det med dem. Udover det har de en grim sag med en politiker ved navn Craig Thomsen som er anklaget for at have købt prostitueret med statens penge. Men premiereminister Julia Gillard bliver ved med at bakke ham op og det er nærmeste det eneste alle aviserne skriver om.

Nå, men ellers går det godt i søndags var jeg på Gallery of moden art og ude og gå i West End, som er en rigtig fed del af byen, med mange gode butikker og cafeer. Jeg tilbragte næsten en time i en bogbutik uden af købe noget, bøger er ikke billige her. Hvis jeg skal være ærlig er der ikke noget som er billigt, men jeg overlever. Der var godt gang i byen igår, for her går man ud og drikker eftermiddags øl om søndagen og ydermere blev der spillet en eller anden stor rugby kamp på Suncup stadium, som ligger tæt på hvor jeg bor, og Australier elsker sport.

I morgen skal jeg til bush dance på mit arbejde, hvilke er noget med nogle ude fra prærien som kommer og spiller og jeg forstiller der vil være line dance, så det skal nok blive spænende.

Jeg glæder mig til, at følge med i valgkampen selvom det bliver på afstand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar